fredag den 25. marts 2011

Anmeldelse: CAGED STEEL Renegade Fight Shorts

Baggrund

I forbindelse med at jeg skulle købe nogle andre ting, så jeg at http://www.fightsuperstore.co.uk/ havde tilbud på disse shorts, hvilket resulterede i at de blev solgt for cirka 180 kroner.

Inden jeg startede til MMA brugte jeg dem nogle gange til TKD kamptræning. Her var det primært spark der blev øvet. Jeg har også efterfølgende brugt dem en del gange til MMA, både stående og når vi ruller.


Produktet

Disse shorts er lavet af Caged Steel, som både er et gym, men også MMA gear producent.


De findes i et utal af farver, dog valgte jeg den hvide / blå model. Der er syet et forholdsvis stort CS logo foran og bagved på shortsene, og derudover er der også noget tryk på hvor der står ”MMA Fightgear Caged Steel”


Der hvor shortsene bliver lukket, er der ligeledes et stykke gult gummi, med samme tekst. De bliver i øvrigt lukket med Velcro, samt snører inden under, som man kender fra de fleste MMA shorts. I disse shorts er snoren rimelig lang, og ser umiddelbart rimelig tyk ud. Dette mærker man dog ikke noget til. I den gule snor er der i øvrigt Caged Steel broderet gentagne gange og en knude i hver ende.

Indvendig i venstre side er der en lille inderlomme, som kan bruges til fx tandbeskytter.



I bunden af shortsene er der et stykke elastisk stof, som man kender det fra fx Rashguards, hvilket kan give sig i alle retninger. Dette gør at shortsene er mere fleksible ved fx høje spark.

Hvis man kigger nærmere på syningerne er de syet dobbelt. Om dette holder tilstrækkeligt på sigt må tiden vise, dog stoler jeg måske mere på mine Venum shorts, som har 3 dobbelt syning. Faktum er dog at de ikke er gået i stykker, og jeg har ikke haft gulvkamp med dem på, så om det holder i længden kan jeg ikke sige noget om.

Derudover er der en slidse i siderne, som gør det muligt med høje spark, uden at shortsene hænger fast i benene.


Konklusion

I forhold til stående kamp, med fokus på masser af spark, fungere disse shorts yders tilfredsstillende. De er lavet i noget let materiale, som også er meget glat i forhold til benene. Dette gør at shortsene automatisk ”glider op” når man sparker, hvilket er lækkert. Når man sveder meget på lårene, forringedes dette dog, men det fungerer stadig ganske udmærket.

De er også ganske behagelige at rulle i. Det kan dog godt dreje sig en smule, men intet der betyder noget.

Hvis jeg skal nævne noget som jeg gerne ville havde anderledes skulle det være en bredere og 3 dobbelt syning, i stedet for den forholdsvis smalle dobbelte syning. Men igen, det kan godt være at det aldrig kommer til at spille nogen rolle.

Prisen taget i betragtning, er der her tale om nogle shorts der kan erhverves for cirka halv pris i forhold til andre shorts. Dette giver i denne sammenhæng en masse plusser.
Alt i alt nogle super lækre shorts generelt, og endnu mere super hvis man tager i betragtning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.