fredag den 25. marts 2011

Anmeldelse: PUNCH TOWN Karpal Pro MMA Gloves

Baggrund

Jeg havde lyst til at få fat i nogle MMA kamp handsker, mest i forbindelse med Taekwondo kamptræning, hvor en skade på min højre kno resulterede i at det var noget rod at slå ind på kampveste, men også dels fordi jeg syntes at Punch Town havde frembragt nogle yders frække produkter.

Jeg bestilte dem fra http://www.fightsuperstore.co.uk/ for cirka 310 kr. og har siden hen brugt dem både på min heavy bag i stuen, men mest i forbindelse med Taekwondo kamp, træning, slag på puder, m.m.

Update: Jeg er efterfølgende skiftet fra TKD til MMA, og har prøvet at graple med handskerne på. Dette fungere godt, og de er ikke i vejen når man ruller rundt på gulvet.

Disse handsker kan desuden fås i hvide, samt sorte.


Produktet

Når man modtager disse handsker kommer de i en pose, som er yderst lækker. Denne pose er lavet i noget stof som gør det muligt for handskerne at tørre efter at de er gennemsvedt efter træning, samtidig med at de ligger samlet, så der er styr på dem. Denne pose bliver lukket via et snøresystem, og der er et Punch Town logo på posen.


Når man tager handskerne ud af posen ser man hurtigt at det er nogle lækre handsker, og kvaliteten er I top. Der er ikke nogle underlige syninger der går op, og alt er virkelig efter bogen. De er lavet i noget læder, hvor farven angiveligt er tatoveret ind i læderet. Dette gør at de forbliver fine, hvilket må være vigtigt, eftersom det er en del af det Punch Town spiller på med deres produkter, nemlig det frække udseende.


Hvis man kigger på dem fra siden af, kan man se at den padding der beskytter hånden – og for den sags skyld modstanderens ansigt – er rimelig langt oppe på hånden. Det er derfor begrænset hvor meget padding der er foran selve knoerne, til gengæld er håndryggen dækket godt ind. En grund til hvorfor paddingen er placeret på denne måde kunne måske være på grund af vægtkrav til kamphandsker, og at man derfor placere paddingen så den sidder mest mulig til fordel i forhold til personen som bruger handskerne. Dette er dog bare en tanke, og jeg ved ikke om den holder i retten.

Handskerne er mærket til at veje 4oz, hvilket også står på mærket på båndet som bliver spændt om håndleddet for at holde handsken på plads. Her er der ligeledes Punch Town logo, samt størrelse.


Indersiden af hansken er lavet i noget behageligt blødt stof, med en masse Punch Town skrift. Dette danner sammen med resten af designet en yders flot handske, hvis man går efter udseendet. Det samme gør sig gældende hvad angår selve knogledesignet som er på oversiden, samt på undersiden. Det er lavet som en yderst fed X-ray effekt.


Handsken sidder ganske godt og behageligt, også når man har wrappet sine hænder ind.


Som nævnt tidligere er meget af paddingen placeret på håndryggen. Der er ikke meget padding over knoerne, hvilket modstanderen også uden tvivl vil kunne mærke, hvis disse handsker en dag ender i buret.


Til sidst er der et billede af hvordan den sidder når man åbner hånden. Her er der god mulighed for at tage fat i ens modstander.



Konklusion

Disse handsker er lavet til MMA kamp. Eftersom jeg ikke har brugt dem til MMA kamp, vuderer jeg dem ud fra det jeg har brugt dem til, nemlig TKD, slag på puder, heavybag, og lidt grapling.
Jeg ser det som en yders lækker handske, mest på grund af det frække knogledesign, men også de lækre ting som farvevalget, kvaliteten på læderet og syningerne.

Det er en yders fed detalje at der følger en pose med til at holde handskerne samlet, men også en pose som går at handskerne kan tørre imens de ligger i den.

Handskerne er meget stive i det i starten, og skal bruges en del inden de former sig efter ens hænder. Der er stadig en del slag tilbage, inden mine handsker sidder perfekt vil jeg mene.

Jeg vil sige at man får virkelig meget handske i forhold til prisen, dog er fokus helt klart lagt på lækkert design, samt show off.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.